Betanzos autoriza la retirada de un tramo de la pasarela metálica de El Pasatiempo

Betanzos autoriza la retirada de un tramo de la pasarela metálica de El Pasatiempo
La pasarela se retirará a su paso sobre la avenida de Fraga Iribarne | AEC

La Junta de Gobierno de Betanzos acordó autorizar la retirada de un tramo de la pasarela metálica del Parque de El Pasatiempo. En concreto, del “que ‘voa’ sobre a avenida de Fraga Iribarne e que apoia no primeiro nivel” del área histórica, “agora en recuperación”, indican desde el Gobierno de María Barral


Esta intervención se enmarca en la “serie de medidas urxentes que se concretaron coa Xunta” para salvaguardar la Huerta de Don Juan. Así, esta intervención supondrá “as primeiras actuacións que levará a cabo a institución autonómica” en este espacio, declarado BIC.


La estructura es obra de Andrés Fernández-Albalat Lois y de Carlos Meijide Calvo y se instaló en los 90 con la idea de “conectar de maneira elevada o núcleo de Betanzos co novo Parque do Pasatempo e co Pasatempo antigo (área histórica) salvando o río Mendo”. Pero la conexión nunca se acabó “na zona da ribeira do Mendo”, por  lo que perdió su sentido inicial “quedando como un vestixio inacabado do novo Parque do Pasatempo que so cumpre a función de miradoiro sobre o Carregal e era empregado como acceso sobreelevado” a las terrazas históricas, salvando la avenida de Fraga Iribarne. 


La intención es desmontar unos  47 metros, desde el auditorio hasta la Gruta Recoleta, en la segunda terraza, cerrada desde hace años “ao non ser posible acceder libremente por estárense levando a cabo obras de restauración”, siendo el motivo de esta retirada “a incompatibilidade coas actuacións de conservación que se propoñen no proxecto técnico de restauración do Estanque da Gruta e a Gruta Recoleta”.

 

Motivos

En concreto, “pola existencia dunha zapata de formigón sobre a que se afianzan dous pilares metálicos que sosteñen o taboleiro da pasarela (...) sobre o muro orixinal do estanque”, que estaría amenazando,  y “polos movementos producidos pola pasarela de 300 metros sen xuntas de dilatación que descansa nunha cimentación executada sobre os alicerces da Recoleta, e que pode estar a danar a débil bóveda desa gruta, que ademais está decorada tamén con mosaicos animais e estalactitas”. 


La propuesta para adecuar la zona del corte sobre la pasarela que sí se mantiene pasa por “a creación dun pequeno miradoiro como remate, a carón do muro do auditorio”, y  “seguindo a mesma lóxica estrutural e empregando a mesma tecnoloxía construtiva, a intervención consiste en ampliar cara os laterais este espazo final da pasarela, creando un ámbito máis amplo no que poder pararse a observar as terrazas e mesmo ter sitio para instalar un panel miradoiro” sobre El Pasatiempo.

Betanzos autoriza la retirada de un tramo de la pasarela metálica de El Pasatiempo

Te puede interesar