El ‘Festival de Primavera’ del TRC Danza inicia su andadura este sábado (20.30 horas) en el teatro Rosalía, con una pieza para concienciar sobre las enfermedades mentales. Se trata de ‘Demente’, de la compañía de Fran Sieira.
“É unha peza que nace dende o baile e a música tradicional, nun contexto máis contemporáneo”, apunta Sieira, que explica que “intentamos dar visibilidade á situación da saúde mental, poñer en tela de xuízo ese estigma que padece a saúde mental”.
Para la creación de ‘Demente’, el equipo tuvo que llevar a cabo un largo trabajo de investigación, con varias entrevistas, de las cuales hubo una que les marcó más. Fue con la psiquiatra Lucía del Río, “que nos dixo que se falabamos de saúde mental, que non lle deramos unha visión oscura ou tétrica”, indica Sieira. Lo que les trataba de explicar era que “unha persona que padece algún trastorno da saúde mental, ten dereito a ter unha vida”. Y esa es la intención que busca la compañía con esta obra.
“É unha peza que remove, nos toca moi de cerca, é raro que nadie coñeza a alguén ou padecera algún trastorno, desde ansiedade a algo máis severo”, profundiza el artista que asegura que por lo que han visto hasta ahora, “a xente empatiza moito coa peza e ten un halo de luz ao final, no que a danza libera aos corpos desas contencións químicas que se padecen con esas enfermidades”. Y ese feedback lo están notando de primera mano, ya que Sieira asegura que en la última visita a Pontevedra, al bajar a saludar al público habló con una mujer que había trabajado en el hospital psiquiátrico de Conxo y le contó que estuvo a punto de marcharse al comenzar ‘Demente’, porque el principio es más duro. “Viuse tan reflexada que lle removeu moito por dentro”, indica Sieira, que asegura que “hai aí unha memoria histórica que non debemos olvidar, para ir avanzando de cara a integrar estas enfermidades na sociedade”.
Sieira explica que tuvieron también otra función “para colectivos pro saúde mental e aí o feedback foi marabilloso, porque os usuarios nos dixeron que se vían moi identificades”, algo que les hizo ver que la pieza “di moita verdade”.
Y es que, precisamente, uno de los puntos que les daba miedo era “pasar esa fina liña que nos pasaría da verdade á case caricatura, queriamos ser fieis e reais”, pero no querían que pareciera algo exagerado.
Por otro lado, en breves cumplirán dos años desde que estrenaran ‘Dementes’ por primera vez, mientras que la semana que viene se cumplirán cinco desde que estrenaron su primer espectáculo, ‘EntreSoños’.
Cinco años, más todo el bagaje que lleva a sus espaldas, hacen ver en que situación se encuentra el sector de la danza, “un sector difícil”, sobre el que Sieira sigue pensando que “é a parte máis marxinal das artes escénicas”.
Sieira cree que en el sector sigue haciendo “falta un traballo amplo para incluir a danza en moitos espazos”, porque “aínda sufrimos ese estigma de ‘a danza non vende’”. “Aquí aínda fai falta facer un esforzo para non vivir sólo da danza en abril, que parece que é o mes da danza” concluye Sieira entre risas.