Casi 7,7 millones a repartir entre autónomos y empresas de la provincia en el marco del PEL 2023. El presidente de la Diputación de A Coruña, Valentín González Formoso, presentó la nueva convocatoria de Axudas do Plan de Emprego Local (PEL), que este año cuenta con un presupuesto inicial de 7.654.000 euros para colaborar en la contratación de personal, en la realización de inversiones en los negocios y en sufragar los costes de las cuotas a la Seguridad Social. “Estamos ante o PEL cun maior orzamento inicial”, dijo el dirigente provincial, que explicó que este programa “permitirá seguir creando emprego e impulsar negocios con axudas de entre 1.000 e 45.900 euros á reactivación económica, ao pequeno comercio, ós autónomas e microempresas”, detalló Formoso.
De esta manera, “centrámonos na maior preocupación da sociedade, que é que existan oportunidades laborais”, apuntó también el político socialista, que destacó “a aposta transversal polo emprego nunha provincia que é o motor económico de Galicia.
En su intervención, el presidente describió e PEL como “unha aposta transversal do Goberno da Deputación ao que se veñen destinando 106 millóns de euros desde 2016”. Una inversión “sen precedentes” que “axudou a crear máis de 5.300 empregos, apoiou investimentos en máis de 2.000 pemes e microempresas, apoiu a 1.130 autónomos e destinou máis de 20 millóns de euros en 4.472 axudas aos sectores máis afectados pola pandemia e a crise de prezos”, añadió Formoso.
“Esta aposta decidida polo emprego podería ser perfectamente extrapolable á Xunta, que ten 13.000 millóns de euros de orzamento fonte aos 200 da Deputación da Coruña”, continuó el representante provincial, convencido de que “se a Xunta tivera o mesmo ímpetu no ámbito do emprego, hoxe estariamos falando dunha Galicia distinta, dun pais máis dinámico, que aposte por reter o talento e por crear emprego”, sostuvo Formoso.
Con el propósito de llegar al máximo de empresas, el presupuesto aumentó un 5,43% respecto a 2022, hasta los 7.654.000.
De esos 7.654.000 euros, 3.894.000 se destinarán a subvencionar la contratación y mantenimiento de empleos; 2.760.000 a financiar nuevas inversiones en pequeñas empresas de reciente creación, y un millón a la línea PEL-Autónom@s. “Prevemos que as distintas liñas de axudas podan chegar a uns 1.425 beneficiarios este ano, con axudas para contratacións e investimentos que van dos 1.000 aos 45.900 euros por empresa ou autónomos, e serán compatibles entre si”, dijo el presidente de la Diputación.
La línea PEL-Pemes Creación e Ampliación do Cadro de Persoal también ve incrementado su presupuesto respecto año anterior, pasando de 2.500.000 euros a 2.894.000 euros, un 15,76%.
La línea PEL-Emprende Investimento, dotada con 2.760.000 euros, está destinada a autónomos, pymes y microempresas que cuenten como máximo con cinco años de antigüedad y domicilio fiscal en cualquiera de los municipios de A Coruña.
Estas ayudas cubrirán hasta el 70% de las inversiones realizadas en aplicaciones informáticas, maquinaria, mobiliario y equipos para procesos de información, con un importe máximo por concesión de 17.500 euros.
El presidente provincial, que compareció en rueda de prensa, se declaró también “especialmente orgulloso” de la Rede de Centros de Coworking da Deputación da Coruña, creada al amparo del PEL y que hasta el momento ha permitido a 200 emprendedores iniciar “os seus proxectos de negocio tutorizados pola Deputación nun modelo único en España” que se sustenta en la especialización temática de cada uno de los centros, lo que permite fomentar sinergias, tal y como expuso el dirigente, que incidió en que es “unha iniciativa que está empezando a copiar a Xunta, o que nos alegra enormemente, porque non é patromonio de ninguén unha boa idea”, apuntó también González Formoso. l