Calvelo: “Molestou que pedise máis servicios para a mancomunidade”

Calvelo: “Molestou que pedise máis servicios para a mancomunidade”
El Ideal Gallego-2015-10-30-017-b4b1e5a0_1

Antes de empezar el pleno, Martín Seco (PSOE) le regaló al alcalde, Carlos Calvelo, una foto del exalcalde socialista Frutos Martínez con el primer camión de basuras, en el 88, cuando el servicio era municipal. Todo una declaración de intenciones cuando el Ayuntamiento quiere municipalizar el servicio y el grupo socialista llevaba una moción sobre el asunto. Calvelo agradeció el detalle, así como el “apoio” mostrado por la oposición a la postura municipal, ya que en el Consorcio recibe “por todos lados”. “Molestou que pedise máis servizos para a mancomunidade”, aseguró.
El mandatario y el portavoz del PP, José Ramón Amado, aprovecharon la moción socialista para explicar lo que había ocurrido y por qué Arteixo se planteaba ahora abandonar el Consorcio.
Seco abrió el fuego criticando que Arteixo avisase “no último minuto” de que pretendía dejar el Consorcio. “Non estou dacorco coas maneiras, aínda que estou dacordo en que se non se revisa –el servicio–, se asuman as basuras, pero é un erro romper”. Una postura que respaldó Rosario Figueiras (TeGa), apoyando también que se asuma este servicio “se é para abaratar custos, pero sen perder de vista a utilidade da mancomunidade”.
Por su parte, Silvia Seixas (BNG) subrayó que su partido defiende un “cambio territorial” e ironizó con que aquí “é o único sitio onde consorcias para que saia máis caro”. A ello, añadió que, a instancias del BNG el pleno de A Coruña aprobó “un prazo para reunirse có Consorcio”. Dicho esto, manifestó que hay que “apremiar á Coruña para que resolva o tema de Nostián”

"Toque de atención"
“As palabras de Calvelo foron un toque de atención”, comenzó diciendo Amado. El paso del Consorcio a mancomunidad es por un imperativo lega y se “aparcó” antes de las elecciones hasta septiembre. Aseguró que, cuando recibieron los estatutos se establecía que Arteixo era un municipio “sistémico, e non estaba avalado no sistema de votación e pedíuselles que ampliasen os servizos e non fixeron caso, porque Arteixo nunca contou para o Consorcio”. Además, Amado señaló que no tienen “prisa en crear a mancomunidade” y tanto él como Calvelo recalcaron la necesidad de que entre A Coruña.
Después de esta introducción, Seco consideró que se debía trabajar para cuando se acaben las concesiones y abogó por consorciar más servicios. Seixas recordó que “xa houbo unha mancomunidade coa Coruña e non funcionou”, a lo que exigió más “transparencias” para órganos de este tipo y se preguntó “como non interven un xuíz, despois das declaracións do alcalde de Oleiros sobre como se contrata”.
Amado entendió que gracias a Calvelo se está debatiendo la ampliación y situación del Consorcio. “Se non, isto estaría aprobado e ninguén se enteraría, porque un político que leva vinte ou trinta anos na poltrona, non vai xenerar agora un problema”. Incidió en que no van a consentir que Arteixo entre “con menos peso, e despois xa aplicaremos criterios de solidariedade ou de “buen rollismo’”.

Unanimidad
El acuerdo que aprobaron por unanimidad incluía que Arteixo muestra su intención de pertenecer a la mancomunidad y “onde se amplíe o catálogo de servizos”. Además, se pedía que el Consorcio negociase con A Coruña su adhesión y que se estudiase el coste de las basuras.
Calvelo aseguró que es justo  eso lo que están defendiendo desde el Gobierno local, por lo que mostró su agradecimiento a la oposición, porque en el Consorcio le “dan por todos lados”, cuando lo único que dijo es que “crear unha mancomunidade cós mesmos servizos non ten sentido. Falamos de urbanismo, de cultura, do contrato da luz, dunha central de compras...”.
En esta línea, manifestó que el Ayuntamiento no quiere dejar el Consorcio pero “a realidade é que nunca se fixo nada, nunca existiu un área metropolitana e nunca houbo intención ata agora, o único que se fixo foi que o bus da Coruña chegase a Meicende e a cambio de que Arteixo pague”. 
Pero continuaron sus críticas hacia algunos de sus homólogos. “O que doe e que alcaldes que levan moitos anos non fixeran nada e somos os novatos os que poñamos enriba da mesa isto, e é moi positivo a unanimidade do pleno e é importante a reflexión nos concellos”.
Consideró que es mejor esperar a que A Coruña toma una decisión para crear la mancomunidad y auguró que la ciudad, puede que quiera entrar en el Consorcio, “pero é imposible que o faga coas basuras porque non vai pasar dun recibo de 80 a outro de 126 euros”.

Calvelo: “Molestou que pedise máis servicios para a mancomunidade”

Te puede interesar