En el marco del conocido movimiento ‘10, 100, 1000 Centros Sociales’ que recorre España desde hace unos cuantos años acaba de nacer Arrabalde. Un "proxecto para crear un novo centro social" y para "dinamizar política e culturalmente" Culleredo.
La iniciativa, impulsada exclusivamente por vecinos, surgió hace algo más de tres meses, el pasado 3 de octubre, tras la celebración de un encuentro ciudadano en el que analizaron "a actual situación social no conxunto do concello" y las consecuencias de lo que sus integrantes definen como "inacción municipal", que "fixo que a nosa terra fose perdendo a súa vida social e actividade cultural", expone Arrabalde.
En este contexto, ante el que consideran "imposible" quedarse de brazos cruzados "perante o desmantelamento das nosas redes e o noso territorio", sus promotores acordaron unirse "e organizarnos para recuperar a xestión das nosas vidas e dos nosos barrios", apuntan desde Culleredo.
En los próximos días, los miembros de este colectivo, que acaba de darse a conocer, a través de un manifiesto público por distintas vías, empezarán a divulgar sus primeras actividades, material y campaña para sumar socios y recaudar los fondos necesarios para ‘abrir’ Arrabalde.
Todas las acciones previstas se regirán por los mismos valores, es decir, por "a defensa da nosa cultura, a difusión dos principios propios do feminismo, os dereitos de autodeterminación e a promoción de modelos económicos sostibles ecolóxicamente con base no respeto á natureza e á humanidade", expusieron, en su manifiesto, publicado este domingo, día 15 de enero, los inspiradores del Centro Social do Arrabalde.