Tras varios encuentros con la Gerencia del Área Sanitaria de A Coruña y Cee, la Comisión de Centro del Chuac se movilizó delante de las instalaciones para denunciar los que califican de “grave situación de descubertos na categoría de Enfermería”.
Los convocantes advierten de que desde hace años, pero cada vez “de xeito máis evidente”, asisten a “unha política de contratación de abuso”, y de que “as condicións de traballo son peores que nunca” en el área de A Coruña.
En este sentido, aseguran que “as ausencias e os permisos das compañeiras cóbrense, de xeito prioritario, coas denominadas ‘autocobertuas’”, es decir, turnos que el personal contratado hace a mayores en sus libranzas, indicaron desde la comisión que preside María Formoso.
Según los afectados, este sistema no respeta el acuerdo y promueve la precariedad de los contratos, pues presiona “ao persoal eventual e fixo a facer quendas sen apenas libranzas”, añaden desde el Chuac.
Por otra parte, los convocantes alertaron de que se mueven de un servicio a otro de manera continua, y que “as axendas de traballo están sobresaturadas a meirande parte dos días xa que non cobren a tódalas profesionais ausentes”.
En este sentido, inciden en que estas situaciones “poñen en risco a seguridade das persoas doentes e sobrecargan a profesionais nunha área sanitaria onde as enfermeiras xa asumen máis doentes que en calquera outra área”.
En cuanto a la respuesta de las autoridades del área, los afectados hablan de “pasividade” y señalan que incluso les niegan que exista problema alguno.