El grupo municipal del BNG en Abegondo ha propuesto que se dote de una señalización adecuada a los yacimientos de minería romana en el municipio, con el objetivo de ponerlos en valor y realizar actividades en torno a ellos.
Según el portavoz nacionalista en la localidad, Blan García Roel, “hai estudos que afirman que o espazo onde se asenta territorialmente o concello de Abegondo é unha das zonas de extracción aurífera galaico-romana máis importantes do noroeste da Gallaecia”. De hecho, continúa, en los límites entre Abegondo y Carral “se asenta a maior explotación mineira do norte galaico, cartografada até o momento”.
Entre los yacimientos que menciona el BNG aparecen Monte Lourido, en Sarandóns, “unha explotación mineira de doce hectáreas a ceo aberto”, las Minas de Titín o las Covas de Vea.
Apelan también al departamento de Patrimonio de la Xunta para que estudie y catalogue las explotaciones mineras galaico-romanas que puedan existir en el ayuntamiento, con la colaboración del Ejecutivo local.
“Pedimos ao concello que sinalice as explotacións mineiras galaico-romanas e que faga unha campaña de difusión e valorización das mesmas para podermos mantelas sen que sufran expolio ou actuacións urbanísticas fóra da lexislación”, dice García Roel.
Los nacionalistas apuestan por la conservación, el mantenimiento y la difusión de la historia municipal “non só como algo cultural e didáctico senón tamén como un elemento a aproveitar desde o punto de vista económico e turístico”, concluyen.