Una serie de medidas para afrontar la crisis derivada de la situación de Ucrania. La Diputación da Coruña creará un “plan urxente de axudas directas destinado aos sectores agrogandeiro, pesqueiro e do transporte, gravemente afectados pola alza dos combustibles e as consecuencias económicas” de la invasión rusa que, según explicó el presidente de la institución provincial, Valentín González Formoso, estará dotado inicialmente con 5 millones de euros pero que, en caso de necesidad, aumentará hasta los 10.
En cuanto a las características de estas aportaciones, “prepagables” y de 3.000 euros cada una, serán similares a las impulsadas en 2021 “para apoiar ao sector da hostalaría e as axencias de viaxe, e que se pagaron en tempo récord”, expuso Formoso.
El anuncio se realizó tras su encuentro con representantes de Unións Agrarias, de la Federación Provincial de Confrarías de Pescadores y de Fegatramer (Federación Gallega de Transportes de Mercancías) y Acotrades (Asociación Coruñesa de Transportes Discrecionales y Especiales), a los que había convocado “para explicarlles esta iniciativa e obter a súa aprobación”, y al que también asistieron el vicepresidente Xosé Regueira y los diputados José Ramón Rioboo, Bernardo Fernández Piñeiro y María Muíño.
Durante la reunión, el dirigente provincial les explicó que “o que pretendemos con esta liña de axudas é reaccionar ante unha situación moi difícil para sectores estratéxicos da economía da provincia” y que, si bien es consciente de que no va a resolver la situación, “cremos que aporta un gran de area, un pouco de luz”, indicó Formoso, que instó a otras administraciones a hacer los mismo para minimizar las consecuencias del conflicto de Ucrania. En concreto, a la Xunta, de la que indicó que cuenta “cun orzamento de 13.000 millóns fronte aos 189 da Deputación da Coruña”.
“Gustaríanos –añadió– que o resto de administracións nos copiaran” incidiendo, además, que “o 58% dos impostos dos carburantes son transferidos á comunidade autónoma”, por lo que “a Xunta pode habilitar liñas de axuda”, y “debe habilitalas de xeito urxente porque ten máis capacidade que a Deputación da Coruña e ten a mesma obriga como administración pública”, continuó el presidente, que también se mostró a favor de una normativa estatal que establezca “topes nos prezos dos combustibles”, aclaró el presidente de la Diputación.
Las subvenciones, que se calcula que beneficiarán a casi 4.000 profesionales da provincia, y se concederán entre siete y veinticuatro horas después de que se haga efectiva la solicitud.
El presidente convocará un pleno extraordinario para la a aprobación definitiva de este plan de ayudas: “Cando teñen a necesidade é agora, non dentro de meses nin dun ano”, sostuvo Formoso, que explicó que se aprovechará “a experiencia adquirida” durante la pandemia con las ayudas a la hostelería y a otros sectores, con un período de pago “de 7,5 días, chegando a alcanzar un tempo mínimo de 7 horas, un récord no pagamento de subvencións da Deputación da Coruña”.
Formoso agradeció “ a comprensión e implicación dos representantes dos tres sectores” a los que recordó que “estamos ao seu carón e reclamamos que se resolva esta cuestión tan complexa, sobre todo tendo en conta que son os mesmos aos que hai dous anos aplaudíamos nos balcóns”.