Curtis acogió este lunes la presentación del Programa Habita Rural de Ecos do Sur en un acto en el que intervinieron Arturo Parrado, director xeral de Inclusión; Javier Caínzos, alcalde de Curtis; Lisardo Santos, alcalde de Sobrado; Fernando Pérez, alcalde de Vilasantar; Saray Durán, directora de Ecos do Sur y Brais Pérez, responsable del proyecto.
Arturo Parrado, director Xeral de Inclusión, agradeció el trabajo de Ecos do Sur en relación con el “programa sumamente innovador Habita Rural, que arrancó con éxito en el año 2020 en los concellos de Xermade, Muras e Ourol, financiado por la Xunta de Galicia, una institución que está orgullosa de impulsar proyectos que puedan dar trabajo, y un proyecto de vida, a la gente que forma parte de ellos”.
Por su parte, el alcalde de Curtis, Javier Caínzos, declaró que Habita Rural es una buena oportunidad para la zona, donde hay demanda de trabajo: “O programa é unha oportunidade para poder ofrecer traballo e vivenda de calidade ás persoas para que poidan, no futuro, asentarse e ter ao seu dispor todos os servizos que temos”.
A continuación, Brais Pérez, responsable del proyecto de Ecos do Sur, repasó la trayectoria del programa. “Dende 2020 formamos a case medio centenar de personas en diferentes sectores e máis dunha quincena están a traballar actualmente no rural. No presente exercicio decidimos ampliar a formación en ganadería de leite en Xermade e, ata agora, temos posibilidadades de contratación de catro persoas máis. Temos xente que quere traballar e emprego, aínda que ás veces o problema é a vivenda, que é complicado atopar unha casa”. Finalmente incidió que pese a eso, o programa Habita Rural é capaz de lograr a integración coa veciñanza, así como facer do rural un lugar mellor”.
Para cerrar el acto, la directora de Ecos do Sur, Saray Durán, incidió en que “este programa nace porque as persoas que viñan á nosa sede a Ecos do Sur solicitaban más información e demanda de emprego no rural. O rural precisa de vós para nutrirse e crecer e este programa é recíproco para uns e outros. Agradecemos a presencia de todas as persoas que estades aquí e esperamos que en 2025 estedes asentadas nestes territorios”, terminó.
El acto ha servido para presentar a los alumnos de este año el Proyecto Habita Rural, desarrollado por la entidad desde el 2020 y financiado por la Consellería de Política Social e Igualdad, que se basa en formar a las personas que tengan interés en emprender un proyecto de vida rural con dos objetivos fundamentales: acabar con la despoblación, a la vez de mitigar el envejecimiento demográfico. El proyecto arrancó en Muras, Ourol, Xermade y ahora se unen los municipios de Curtis, Sobrado y Vilasantar. Estas formaciones buscan preparar a las personas en sectores con una demanda de profesionales no cubierta para que, a su finalización, tengan oportunidades reales de empleo.
Habita Rural crea un modelo de intervención orientado a dinamizar el territorio rural y facilitar el asentamiento de las personas que llegan. Este modelo ya está en marcha en varios municipios del norte de Galicia y puede ser adaptable y ampliable la otras zonas de la España vaciada.