La Xunta confirmó avances sustanciales “no proxecto para reducir o risco de inundacións na contorna do río Maior”, en Sada, que prevé completar antes de que acabe este verano de 2023. Además, la administración autonómica acordó elevar la inversión necesaria para estas obras a más de seis millones de euros, indicaron desde Augas de Galicia.
Así se lo trasladó la directora del ente, Teresa Gutiérrez, al alcalde sadense, Benito Portela, en un encuentro en Santiago para abordar estas actuaciones, ahora en supervisión técnica, incluida “a renaturalización do río Maior”.
En la reunión, Teresa Gutiérrez instó al Gobierno de Sada a solicitar la colaboración de la Diputación de A Coruña para cofinanciar las obras, toda vez que el convenio suscrito entre la Xunta y el municipio recoge una aportación por importe de 1,5 millones.
La directora de Augas de Galicia también pidió “máxima axilidade” en el envío de las propuestas de cambios y nuevas actuaciones que quiere incorporar “co obxectivo de poder introducilos no proxecto, agora mesmo en supervisión”, señaló Gutiérrez.
Asimismo, insistió en la importancia de que desde el Ayuntamiento de Sada se de a conocer la propuesta a los vecinos teniendo en cuenta su calado y envergadura, al tiempo que recordó que la administración sadense deberá realizar “os trámites municipais pertinentes como paso previo para poder iniciar as obras, incluíndo o sometemento do proxecto a información pública e á posta á disposición dos terreos necesarios para levar a cabo as actuacións”, resumió la Xunta.
En su discurso de investidura, el pasado 17 de junio, Portela señaló que una de sus prioridades sería “reactivar cuanto antes la actuación del río Maior”.
Así, en su primer día como alcalde de este nuevo mandato, envió una carta a Gutiérrez solicitando una entrevista: “Sen tempo algún que perder quero que sexas coñecedora do feito de que redacto esta carta co desexo de afrontar, de xeito inmediato, os retos estratéxicos aos que se enfronta o noso concello e, entre eles, atópase o referido á minoración de riscos de inundación na zona”, de A Lagoa y Cantalarrana.
En este sentido, el mandatario explicó que todos los estudios indican que “a apertura e renaturalización do tramo urbano do río” es la solución más adecuada para el caso sadense, “e mesmo aparece recollida no ‘Plan de Xestión do Risco de Inundación da Demarcación Hidrográfica Galicia-Costa (Ciclo 2021/2027)’.
El Ayuntamiento de Sada sostiene que “reiniciar, o máis axiña posible, este asunto de vital importancia para o noso pobo e, deste xeito, avanzarmos nun proxecto pioneiro en Galicia e, sen dúbida, transformador para a vila de Sada”, es uno de los retos para el 2023-2027.