El área de A Coruña no firmará el convenio del bus si la Xunta no atiende sus demandas

El área de A Coruña no firmará el convenio del bus si la Xunta no atiende sus demandas
Pablo Cibeira, Benito Portela, Javier Gestal, Ángel García, José Ramón Rioboo, María Pan y Alejandra Pérez, este jueves en Oleiros

Los municipios de Oleiros, Sada, Carral, Cambre, Bergondo y Culleredo no renovarán el convenio de transporte metropolitano si la Xunta no escucha las demandas de los vecinos. “Non estamos dispostos a pagar por un servizo que non se dá”, explicó el oleirense Ángel García Seoane, convocante de la reunión de este jueves para abordar las medidas a tomar ante una situación que consideran “insostible”. Estos ayuntamientos solo firmarán el documento –que vence el 9 de diciembre– “se se produce un incremento inmediato de frecuencias nas liñas saturadas e se crean outras novas”.


Según explicó García Seoane, “xa ninguén pensa en coller o transporte público” después de la reducción de servicios en algunas localidades. “É unha situación que denunciamos constantemente e non se nos contesta”, manifestó, mientras que el alcalde cullerdense, José Ramón Rioboo, recordó que “os veciños non queren o modelo da Xunta e se firmamos isto seremos cómplices, son necesarias moitas melloras”.


Todos los mandatarios, a excepción del de Oleiros, aseguraron que justo este jueves, “casualmente”, recibieron la llamada de Judit Fontela, directora xeral de Mobilidade, para enviarles un documento con la propuesta tarifaria para los próximos cuatro años. “En algúns concellos baixa moito o prezo que debemos aboar, pero iso só é por número de viaxeiros, e non hai viaxeiros se non hai liñas de bus ás que subir”, explicó Alejandra Pérez, alcaldesa de Bergondo.


Bus de la ría

Los municipios presentes acordaron que reclamarán que el nuevo texto incluya la posibilidad de prolongar más trayectos del autobús urbano coruñés hasta el área y, especialmente, la creación del llamado bus de la ría, que uniría Culleredo, Cambre y Oleiros con A Coruña. “É un transporte que ten todo o sentido do mundo e que non faría competencia a outras liñas. O que pasa é que non interesa, porque o servicio de O Burgo-Nós é unha mina, pero en realidade esta iniciativa non especularía contra ningunha empresa”, señaló García Seoane.


Benito Portela, de Sada, denunció que “a Xunta pervertiu o significado da palabra optimización” en este convenio y Javier Gestal, desde Carral, lamentó que haya parroquias como Sumio “polas que só pasa un bus ao día”. La regidora cambresa, María Pan, coincidió con sus homólogos en que “é o momento de presionar á Xunta para que se nos escoite”.


Estos ayuntamientos de la comarca –Arteixo declinó la invitación y Abegondo aseguró no haber sido avisado– piden cambios en un convenio de 2005 que consideran obsoleto.

El área de A Coruña no firmará el convenio del bus si la Xunta no atiende sus demandas

Te puede interesar