Terremoto político en Cambre. Trece meses después de la salida de Óscar García Patiño por sentirse “atado” por continuas obstrucciones administrativas, es su sucesora, María Pan Lesta, quien anuncia que este jueves “presentarei a miña dimisión como alcaldesa”, en lo que ella misma califica como “un exercicio de responsabilidade, respecto e cariño polo meu pobo”, indica la mandataria en una carta a los vecinos del municipio, de 1 de abril de 2025.
Tras varios intentos para tratar de reconducir la situación y “a pesar de ter avanzado moito para devolver Cambre á senda da normalidade, esta non acaba de chegar” y es necesario “afrontar con valentía” la “dura decisión” de apartarse para que “quen agora está poñendo paos nas rodas a todo, cambie de postura e se poña a traballar”, expone la mandataria antes de aclarar las causas de su renuncia solo un año y nueve días después de convertirse en alcaldesa de Cambre. La primera de su historia, con los siete votos de su organización, UxC.
“Dimito para abrir camiño ao Goberno antinatura que está tentando dirixir o concello desde a oposición”, para que “os once concelleiros do PP, o PSOE e o BNG”, a los que acusa de obstaculizar “sistemáticamente” todas las soluciones que Unión por Cambre pone sobre la mesa, “teñan que situarse ao fronte e traballar desde o Goberno”.
En este sentido, la todavía alcaldesa incide en que, lo que siempre le ha valido en la vida, que han sido “o traballo, o esforzo e a dedicación”, no funcionan en este caso y eso, “semana tras semana, mes tras mes, acaba desgastando moito”, confiesa en una carta en la que se abre en canal y advierte de que “nin eu nin os meus compañeiros estamos aquí para cobrar un soldo e quedar de brazos cruzados”, continúa Pan. Por eso, y dado que “estamos aquí para traballar” y lo hacen imposible, “hai que ser valentes e marchar”, como hizo Patiño.
De este año al frente del Ayuntamiento de Cambre, detalla todo lo conseguido y asegura que “dixéronse moitas cousas e optei por calar en moitas ocasións, non facer moito ruído e traballar día a día polo ben de Cambre”.
En cuanto a lo que sí pudo conseguir, cita, entre otras cuestiones, el abono de casi cinco millones de euros en facturas a través de expedientes llevados a pleno o la adjudicación del contrato para la limpieza de colegios y el centro de salud, así como la licitación de distintas obras o del Servizo de Axuda no Fogar (SAF).
“O ritmo de traballo é alto pero, desde novembro, os 11 concelleiros de PP (4), PSOE (4) e BNG (3) están a botar abaixo todo, pleno tras pleno, aferrándose aos informes técnicos en contra”, en una clara “estratexia política” para “desangrar ao Goberno de UxC, sen nin sequera valorar os danos colaterais que iso ten para Cambre”. Ahora, tras reconocer que el punto de inflexión ha sido su no al último intento de abonar facturas y a la creación de puestos de técnicos superiores, “acabáronse as escusas e acabouse a covardía política”, dice Pan.