Na súa edición número 27, Viñetas desde o Atlántico estrea director na figura dunha persona que viviu a tradicional cita veraniega coruñesa co cómic desde todos os prismas posibles. Manel Cráneo toma o mando dun festival que viviu “como fanzinero, autor, lector, atendendo o stand formativo das xornadas de Banda Deseñada de Ourense, como editor e, polo medio, catro anos na organización de actividades paralelas”. “Son moitos puntos de vista nestes 27 anos”, apunta o novo director de Viñetas.
Semella que o posto era o paso natural para el, aínda que ri cando se lle fai a pregunta. “Nunca estivo nos meus obxectivos”, subliña mentres lembra que andaba “enredado en moitas cousas”.
Pero hai un aspecto do seu traballo que pode ser o adecuado: “Gústame moito levantar proxectos, traballar en equipo, e colaborar polos dereitos da profesión”, comenta, mentres enumera todas as asociacións e entidades polas que pasou o tamén director de Demo Editorial e impulsor de Coruña Gráfica. “Quizáis polo meu perfil, o Concello viu un perfil interesante para afrontar esta nova etapa”, un cargo que el asume “cos pes na terra e coa cabeciña ben acomodada, para intentar facer as cousas ben, porque é unha responsabilidade”.
Responsabilidade por moitos motivos. Un deles, porque “é un festival que destaca porque sempre se trata moi ben, sobre todo á parte autoral”. Por outra banda, “porque é un festival grande, con moi boa fama e que ademais é un evento fundamental para entender A Coruña a nivel cultural”, afirma Manel Cráneo, que destaca o Viñetas e o Noroeste como dous “dos grandes estandartes da cultura que temos”.
Cráneo ten claro que a esencia do festival se manterá, adaptándoo aos tempos. Entre as súas liñas mestras, a primeira que destaca é “que sexa un festival totalmente inclusivo, a todos os niveis”. Mantendo ese “trato excelente” aos autores que sempre foi un piar do salón, Cráneo quere “reforzar a presenza de autores galegos e locais”.
En definitiva, “manter todas as cousas que se vian no festival e, quizais, engadir algunhas que sexan máis acordes aos tempos que corren”, con “novas actividades e formatos”.
O sector do cómic en Galicia está nun momento espléndido, pasamos dun grupo de rapaces que facía fanzines a un sector profesional asentado
Entre esas ideas está a de “deslocalizar” o Viñetas e achegalo ás novas xeracións, como xa se viu con ‘Viñetas desde a Escola’. “As novas xeracións son fundamentais”, apunta, chamando tamén a pór en valor o traballo de centros artísticos da cidade como Durmideiras ou a Pablo Picasso. “Involucrarse coas ensinanzas artísticas tamén será outra liña que intentaremos facer máis do que estamos facendo e, para iso, o Concello está involucradísimo”.
O máis complicado nestas primeiras semanas, apunta, “é montar un equipo desde cero e logo afrontar o festival sen un libro de instruccións”. Aínda así, nas vindeiras semanas perfilaranse “todas as actividades”.
Do momento no que naceu Viñetas, hai 27 anos, Manel Cráneo lembra que na Galicia xa se vía un “caldo de cultivo” importante, da man dos colectivos e fanzines que deron forma ao sector nos anos 80 e principios dos 90.
“O festival serviu para que moita xente, moitos da miña xeración, puideran ter unha plataforma para coñecer a autores e editores de fóra, e moitos foron dando o salto ao mercado estatal, incluso ao internacional”. “As lembranzas son moi boas”, indica o director.
Neste tempo, o sector mudou, para ben. “Daquela, era moi difícil ver autoras no cómic”, afirma e lembra que “Emma Ríos era como unha rara avis, todos a tiñamos supermidada, había que tratala ben porque era a única que tiñamos”, comenta mentres ri. Agora, ve un sector forte, con nomes como a propia Emma Ríos, David Rubin, Tirso Cons ou Xulia Vicente. “O sector en Galicia está nun momento espléndido, pasamos dun grupo de rapaces que facían fanzines a un sector profesional asentado, agora hai tanta xente que xa non a damos censado”, conclúe sen aguantar o riso.